tag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post4689320482374812305..comments2023-10-13T00:01:59.408+03:00Comments on Ερωτήσεις-Ασκήσεις ΦΥΣΙΚΗΣ Γ΄: Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Φυσική Κατεύθυνσης. ΓΕΛ. 2009.Διονύσης Μάργαρηςhttp://www.blogger.com/profile/11918980095998765849noreply@blogger.comBlogger54125tag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-7030670311135138362009-06-04T00:36:01.141+03:002009-06-04T00:36:01.141+03:00Κυρία Διδασκάλου,
για να μη σας ταλαιπωρώ, σας δηλ...Κυρία Διδασκάλου,<br />για να μη σας ταλαιπωρώ, σας δηλώνω ότι δεν έχω καμία πρόθεση να κρίνω και να αξιολογήσω τη δουλειά σας στην τάξη, που πιστεύω ότι είναι πολύ καλή. Μοναδικοί αξιολογητές της δουλειάς μας είναι οι μαθητές μας. Αν δεν υπήρχε και ο βαθμός στον οποίο αποσκοπούν και δυστυχώς βάσει αυτού κρίνουν, θα ήταν ακόμα καλύτερα.<br />Σχετικά με το υπαρκτό πρόβλημα των "γνώσεων" που κουβαλούν και της αδράνειας που αυτό συνεπάγεται, πιστεύω ότι αντιμετωπίζεται εν μέρη, αν πείσεις το μαθητή ότι έχεις να του μεταφέρεις γνώση πέρα από την υπάρχουσα, αυτό προυποθέτει ότι ξεκινάς τη διδασκαλία από μηδενικό σημείο εκίννησης και επιπλέον του δώσεις να καταλάβει ότι θα εξεταστεί σε θέματα που έχουν διδαχθεί στην τάξη και αποκλειστικά σε αυτά...<br />Σας ευχαριστώ για την επικοινωνία<br /><br />Θοδωρής ΠαπασγουρίδηςΘοδωρής Παπασγουρίδηςhttps://www.blogger.com/profile/17235658917276213461noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-764657298927512612009-06-03T18:26:00.480+03:002009-06-03T18:26:00.480+03:00Ας θέσουμε τη συζήτηση σε άλλη βάση για να καταννο...Ας θέσουμε τη συζήτηση σε άλλη βάση για να καταννοεί καλυτερα ο ένας τον άλλον.Για μένα το θέμα δεν είναι τι διδάσκουμε αλλά πως αντιλαμβάνονται τα παιδιά αυτά που διδάσκονται. Και λέω αυτά που διδάσκονται γιατί στο λύκειο πλέον δεν μαθαίνουν φυσική μόνο απο τον καθηγητή του σχολείου.Οσο για την τρίτη λυκείου όταν αρχίζουμε τα μαθήματα στο λύκειο οι περισσότεροι έχουν βγάλει την ύλη τουλάχιστον μία φορά. Αρα έρχονται στο μάθημα μας ηδη με δομημένες (Σωστά ή λάθος)κάποιες γνώσεις.Σαφώς και κατηγορηματικά εγω διδάσκω τον τύπο που λέγαμε με ΑΔΕτ, αλλά τα ιδια τα παιδια φέρνουν μεσα στην τάξη και τους άλλους τρόπους που έχουν ήδη μάθει(και δύσκολα τους αλλάζουν,αλλά αυτο είναι ένα αλλο θέμα συζήτησης).Αυτό σημαίνει ότι είμαι υποχρεωμένη να αντιμετωπίσω και τις "κονσέρβες" και τις διαφορετικές λύσεις και τις διαφορετιές προσεγγίσεις.Το ζήτημα για μένα είναι να δω που πάσχουν όλα αυτά και μερικές φορές να τα διορθώνω ή να τα εμπλουτίζω.Καταλαβαίνετε λοιπόν από ποια σκοπιά μιλάω.Ισως και γι αυτό "ειρωνεύτηκα" την τοποθέτηση σας, αφού εγω μιλούσα για τα προβλήματα που αντιμετώπησαν οι μαθητές και όχι για τον τρόπο που δίδαξα έγω.Εξάλλου για να σας δώσω ένα παράδειγμα όσων λέω, στην Α λυκεόυ όταν διδάσκουμε δράση- αντίδραση κάνω ότι μπορώ (μπορεί να μην είναι αρκετό βεβαια)για να καταλάβουν ότι η αντίδραση του βάρους δεν είναι η Ν. Σας πληροφορώ οτι στο απλούστατο θέμα του Ιουνίου : σε σώμα που βρίσκεται πάνω σε τραπέζι σχεδιάστε τις δυνάμεις στο σώμα και στο τραπέζι και ελέγξτε ποιες απο αυτές είναι ζεύγη δράσης αντίδρασης οι περισσότεροι έγραψαν ότι η αντίδραση του βάρους είναι η Ν.Φταίει μόνο οι διδασκαλία ή τα παιδιά έρχονται ε κάποιες ιδέες παγιωμένες στο μυαλό τους που πολύ δύσκολα αλλάζουν;θα επανέλθω..Kaitihttps://www.blogger.com/profile/17033354436342300015noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-50518297211256606662009-06-03T02:18:46.632+03:002009-06-03T02:18:46.632+03:005)"Αυτά είναι για μένα η φυσική και όχι το φυσικό ...5)"Αυτά είναι για μένα η φυσική και όχι το φυσικό περιεχόμενο της σχέσης ταχύτητας- επιτάχυνσης που στο κάτω κάτω που θα τους χρησιμεύσει στην καθημερινή τους χωή." Συγνώμη και πάλι αλλά εδώ διαφωνούμε κάθετα. Είναι μεγάλο λάθος από καθηγητή Φυσικής να δηλώνει ότι η τάδε σχέση που(;) θα τους χρησιμεύσει στην καθημερινή τους ζωή, νομίζω ότι το αντιλαμβάνεστε και εσείς...<br /><br />6)"επίσης δεν καταλαβαίνω την αντιπάθεια σας στα μαθηματικά τα οποία είναι απαραίτητα για την φυσική" και "Το να θέλουμε περισσότερη φυσική στα θέματα δεν είναι αναγκαίο να ακυρώνουμε οποιαδήποτε άλλη επιστήμη που συσχετίζεται με αυτήν"<br />Έχω ξανακατηγορηθεί για αντιπάθεια στα Μαθηματικά και ειλικρινά δεν καταλαβαίνω από που προκύπτει κάτι τέτοιο. Δηλώνω λοιπόν ότι αν έπρεπε να μείνουν ΜΟΝΟ 3 μαθήματα στο πρόγραμμα σπουδών του σχολείου, θα πρότεινα το ένα να είναι τα Μαθηματικά. Τα άλλα δύο, η νεοελληνική γλώσσα και τα αγγλικά...<br />Επίσης πέρασα στο Φυσικό Αθήνας, δηλαδή στην 1η από 10 συνολικά επιλογές (οι άλλες 9 ήταν τα άλλα 4 Φυσικά και στη συνέχεια τα 5 Μαθηματικά) όχι γιατί έγραψα καλά στη Φυσική, αλλά γιατί έγραψα ιδιαίτερα καλά στα Μαθηματικά, τα οποία στην πρώτη χρονιά δεσμών (1983) είχαν πρωτόγνωρο για την εποχή βαθμό δυσκολίας (αν θυμάμαι καλά, γιατί τα χρόνια πλέον είναι πολλά...)<br />Θα ήθελα να κλείσω δανειζόμενος και εγώ, με πρόλαβε χθες ο Διονύσης, ένα απόσπασμα από την ανάρτηση του κυρίου Μαχαίρα, που νομίζω ΛΕΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ: "Ο Μαθηματικός βλέπει συναρτήσεις ξερές που πρέπει να πληρούν ή όχι κάποιους περιορισμούς και κάνει ό,τι κάνει προσέχοντας να είναι συνεπής με τα αξιώματα που έχει ο ίδιος θέσει.<br /><br />Για τον Φυσικό όμως τα πράματα είναι σαφώς πιο δύσκολα, αλλά και σαφώς πιο όμορφα (ας συγχωρέσουν οι μαθηματικοί την προκατάληψή μου). Ο Φυσικός όχι μόνο αντιμετωπίζει όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Μαθηματικός κατά τον υπολογισμό του ολοκληρώματος, αλλά αν αποδειχτεί ότι το επικαμπύλιο ολοκλήρωμα είναι χρήσιμο στην προσπάθειά του να περιγράψει τη Φύση του δίνει όνομα. Του δίνει και αξία, μικρότερη ή μεγαλύτερη, ανάλογα με το πόσο τον βοηθά ο ορισμός που έδωσε να κάνει τον Κόσμο πιο ανάγλυφο, τη θεωρία που ανακάλυψε πιο ισχυρή και τις εξισώσεις που έγραψε, χωρίς να έχει κανένα δεδομένο αξίωμα από τη Φύση, πιο συνεπείς."<br />Κυρία Διδασκάλου, δεν έχω κάτι να χωρίσω μαζί σας και σας διαβεβαιώ ότι οι γυναικείες παρουσίες σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο δίνουν άλλη ομορφιά. Απλά έμαθα μέσα από την ενασχόληση με το blog να εκτίθεμαι σε κριτική (κύριε Κουντούρη μόλις βρω χρόνο θα απαντήσω και σε εσάς) αλλά και να εκφράζω την άποψή μου όταν διαφωνώ...<br />Θοδωρής ΠαπασγουρίδηςΘοδωρής Παπασγουρίδηςhttps://www.blogger.com/profile/17235658917276213461noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-21553337143394670532009-06-03T02:17:39.797+03:002009-06-03T02:17:39.797+03:00Κυρία Διδασκάλου καλησπέρα,
έστω και με κάποια καθ...Κυρία Διδασκάλου καλησπέρα,<br />έστω και με κάποια καθυστέρηση λόγω έλλειψης χρόνου, νιώθω ότι πρέπει να σας απαντήσω σε κάποια θέματα που θέσατε:<br /><br />1)"Εγω σας μιλάω για το πως είδαν το θέμα τα παιδιά και όχι εμεις οι καθηγητές ή εγώ που σαφώς δεν είμαι τόσο έξυπνη όσο εσείς"<br />Δε θεωρώ τον εαυτό μου ούτε περισσότερο ούτε λιγότερο έξυπνο από τον οποιοδήποτε, πολύ δε περισσότερο όταν δεν τον γνωρίζω.<br />Πρέπει να συνηθίσετε να ακούτε και την αντίθετη άποψη σε αυτά που εσείς πιστεύετε. Σε καμία περίπτωση ΔΕ ΘΕΩΡΩ ότι με το προηγούμενο σχόλιό μου σας πρόσβαλα. Ως εκ τούτου την πιο πάνω πρόταση μόνο ως ειρωνεία μπορώ να την εκλάβω...<br /><br />2)Δικά σας λόγια:"όταν χρησιμοποιούν στις ασκήσεις τους συνέχεια έναν τύπο (u^2=ω^2(Α^2-Χ^2) χωρίς να έχουν καταλάβει οτί προκύπτει από την αρχη διατήρησης ενέργειας ταλάντωσης"....<br />Πάλι δικά σας λόγια:"γιατί παίρνοντας την πολυχρησιμοποιούμενη σχέση U^2= ω^2(Α^2-χ^2)(η οποία δεν αποδεικνύεται μόνο με ΑΔΕτ)"...<br />Συγνώμη με μπερδέψατε...Τελικά είναι καλό ή όχι να αποδεικνύουν τη σχέση με ΑΔΕτ; Αν σας ενδιαφέρει η γνώμη μου, η απόδειξη πρέπει να γίνεται με ΑΔΕτ γιατί κάνουμε Φυσική και όχι τριγωνομετρία....<br /><br />3)"άλλο ο κομψότατος και πιο πλήρης τύπος ΣF=dP/dt που δηλώνει οτί κατανοείς την έννοια "ρυθμός μεταβολής" μεσα απο την θεωρία των παραγώγων" <br />Να συμφωνήσουμε ότι υπάρχουν μαθητές στην Α' Λυκείου που κατανοούν άψογα την έννοια του στιγμιαίου ρυθμού μεταβολής (εφόσον το διδαχθούν σωστά) χωρίς καμία γνώση παραγώγου, π.χ: διάγραμμα διαστήματος-χρόνου σε ευθύγραμμη σταθερής φοράς ομαλά επιβραδυνόμενη κίνηση και σύγκριση στιγμιαίων ταχυτήτων από τις αντίστοιχες κλίσεις ή διάγραμμα ταχύτητας-χρόνου σε ευθύγραμμη σταθερής φοράς επιταχυνόμενη κίνηση<br />με επιτάχυνση που διαρκώς ελαττώνεται μέχρι να αποκτήσει το σώμα οριακή (σταθερή) ταχύτητα στην κλασσική άσκηση Η/Μ επαγωγής.<br /><br />4)"Και αν θέλουμε να εξετάζουν φυσική κατά την γνώμη μου θα έπρεπε να εξετάζουν:1)χειρωνακτικές δεξιότητες σε πειράματα 2) επιστημονική σταση απέναντι σε καθημερινά ζητήματα 3) φαντασία και ευφευρετικότητα."<br />Εδώ συμφωνούμε υπό ένα όρο: να αλλάξει το αναλυτικό πρόγραμμα από το Δημοτικό, να προσθέσουν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ώρες, αφού οι ώρες που διατίθενται για Φυσική είναι ελάχιστες και δεν επαρκούν για τη σωστή ολοκλήρωση της ύλης.Σήμερα ζητούν την οργάνωση εργαστηριακών ασκήσεων μαζί με τις εφημερίες,το πέρασμα απουσιών, τη φωτοτύπιση εργασιών,την ενημέρωση γονέων... σε εργαστήρια που πολλές φορές δεν υπάρχουν. Το να ζητάμε αυτά που λέτε στις παρούσες συνθήκες μου ακούγεται ανακόλουθο.<br />Συνεχίζεται....Θοδωρής Παπασγουρίδηςhttps://www.blogger.com/profile/17235658917276213461noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-76950186044000194742009-05-31T09:47:14.285+03:002009-05-31T09:47:14.285+03:00Αν μπορείτε βοηθήστε με λίγο για κείνο το θέμα τρο...Αν μπορείτε βοηθήστε με λίγο για κείνο το θέμα τροχαλίας -σώματος ειδωμένο ως σύστημα.Η στροφορμή υλικού σημείου(ετσι θεωρούμε το σώμα μάζας m) είναι το εξωτερικό γινόμενο ορμής χ διάνυσμα θέσης,δλδ,L=mUxr.Όμως το Uxr=Urημφ<br />οπυ r το διάνυσμα θέσης και φ η γωνία μεταξυ U-r.Ομως rημφ=R (R η ακτίνα της τροχαλίας).Αρα Lσωμ.=mUR. H U του σώματος είναι U=ωR οπότε Lσωμ.=mωR^2.Που είναι το λάθος;Τα έγραψα λίγο βιαστικά και παρέλειψα το σχήμα, αλλά νομίζω οτι θα μπορέσετε να καταλάβετε.Ευχαριστώ.Kaitihttps://www.blogger.com/profile/17033354436342300015noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-13598557026141270502009-05-31T09:17:17.527+03:002009-05-31T09:17:17.527+03:00Σας ευχαριστώ για τις διορθώσεις σε λεκτικά ατοπημ...Σας ευχαριστώ για τις διορθώσεις σε λεκτικά ατοπηματα.Στο δικό μου το λύκειο το θέμα στο οποίο είχαν αποτυχία τα περισσότερα παιδιά ήταν το 2.γ. Η καλύτερη μαθήτρια το χασε γιατι στην 1η σχέση "είδε"(προφανώς λόγου αγχους;) ω^2 και όχι ω. (καλύτερα να μην αμφισβητήσετε το "Καλύτερη").Καποιοι άλλοι το έχασαν γιατί παίρνοντας την πολυχρησιμοποιούμενη σχέση U^2= ω^2(Α^2-χ^2)(η οποία δεν αποδεικνύεται μόνο με ΑΔΕτ) δεν μπόρεσαν να φτάσουν στο ποθητό αποτέλεσμα.Καποιοι άλλοι ούτε που σκεφτηκαν οτι ενέργεια ταλάντωσης είναι και η Κmax.Εγω σας μιλάω για το πως είδαν το θέμα τα παιδιά και όχι εμεις οι καθηγητές ή εγώ που σαφώς δεν είμαι τόσο έξυπνη όσο εσείς.Αν κάνετε μια μικρή και πρόχειρη έρευνα να δείτε ποια θέματα και σε ποια ερωτήματα χάνουν τα παιδιά θα εκπλαγείτε για το πόσες φορές η πνευματική "αγκύλωση" συνηθισμένων και πολυχρησιμοποιουμενων πρακτικών είναι υπεύθυνη γι αυτό. Φυσικά μιλώ για παιδιά που έχουν διαβάσει πολύ και έχουν λύσει εκατοντάδες ασκήσεις.Μήπως θα ήταν καλό να σκύβουμε κάποτε-κάποτε στα λάθη που κάνουν τα παιδια και στους λόγους που τα κάνουν αντι να είμαστε τόσο οργισμένοι με τα θέματα γιατί δεν εξέταζαν την φυσική που εμεις θεωρούμε φυσική;Και επίσης δεν καταλαβαίνω την αντιπάθεια σας στα μαθηματικά τα οποία είναι απαραίτητα για την φυσική (Εγω τα 2 πρώτα χρόνια στο πανεπιστημιο έκανα πεισσότερα μαθηματικά και όχι φυσική!). και κατά την γνώμη μου είναι διαφορετικό το ΣF=ma που υποδυκνείει σχολική γνώση Α' λυκείου και άλλο ο κομψότατος και πιο πλήρης τύπος ΣF=dP/dt που δηλώνει οτί κατανοείς την έννοια "ρυθμός μεταβολής" μεσα απο την θεωρία των παραγώγων.Το να θέλουμε περισσότερη φυσική στα θέματα δεν είναι αναγκαίο να ακυρώνουμε οποιαδήποτε άλλη επιστήμη που συσχετίζεται με αυτήν. Και αν θέλουμε να εξετάζουν φυσική κατά την γνώμη μου θα έπρεπε να εξετάζουν:1)χειρωνακτικές δεξιότητες σε πειράματα 2) επιστημονική σταση απέναντι σε καθημερινά ζητήματα 3) φαντασία και ευφευρετικότητα. Αυτά είναι για μένα η φυσική και όχι το φυσικό περιεχόμενο της σχέσης ταχύτητας- επιτάχυνσης που στο κάτω κάτω που θα τους χρησιμεύσει στην καθημερινή τους χωή. Με τιμή<br />Αικ. ΔιδασκάλουKaitihttps://www.blogger.com/profile/17033354436342300015noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-87951606480578906812009-05-31T03:31:50.815+03:002009-05-31T03:31:50.815+03:00Προς τη συνάδελφο Kaiti:
1) Φαντάζομαι ότι εννοείτ...Προς τη συνάδελφο Kaiti:<br />1) Φαντάζομαι ότι εννοείτε σε εξέταση μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες, που εξετάζεται με τους φυσικώς αδυνάτους και όχι με ειδικές ανάγκες...<br />2)Συμφωνώ,το θέμα 2.3 έδειξε την πνευματική "αγκύλωση", όχι όμως των μαθητών,αλλά αυτών που έβαλαν τα θέματα. Θα δανειστώ λόγια συναδέλφου από κάποιο προηγούμενο σχόλιό του:"Οι εξετασεις δεν ειναι παγανα θηραματων, ούτε εμείς κυνηγοί.<br />Ακομη και στην ώρα της εξέτασης πρέπει να δίνονται έμμεσες οδηγίες στους διαγωνιζόμενους να ΜΗΝ πέσουν στην ενέδρα."<br />Από που συμπερένετε ότι ο μαθητής που μέσα στο άγχος της εξέτασης δεν πρόσεξε ότι λείπει το τετράγωνο από την κυκλική συχνότητα ω, δεν έχει καταλάβει ότι προκύπτει από την ΑΔΕτ; Αφού αποδεικνύει τη σχέση μέσω της ΑΔΕτ.<br />3)"Φανέρωσε ότι τα παιδιά χρησιμοποιούν μηχανιστικά τους τύπους χωρίς να αναγνωρίζουν την ομορφιά τους και την κομψη τους ιδιότητα να πλάθονται..."<br />Τα παιδιά χρησιμοποιούν μηχανιστικά τους τύπους γιατί έτσι τους διδάσκονται από τους καθηγητές που αδυνατούν να τους μεταφέρουν το φυσικό τους περιεχόμενο...<br />Αν οι εξεταστές ήθελαν να εξετάσουν την ικανότητα των μαθητών να πλάθουν τύπους, ας το έκαναν σε εξέταση άλγεβρας και όχι Φυσικής...<br />4)"Δηλ. η ενέργεια ταλάντωσης δεν είναι μόνο η 1/2 DA^2 αλλά και η 1/2mUmax^2" δηλαδή κατά την άποψή σας είναι διαφορετικές αυτές οι ενέργειες; Εγώ ως ενέργεια ταλάντωσης ξέρω ΜΙΑ, αυτή που προσφέρει ο διεγέρτης στον ταλαντωτή όταν τον θέτει σε ταλάντωση...Τρόποι ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΥ αυτής της ενέργειας υπάρχουν και άλλοι...<br />5)"...που ο μαθηματικός τους φορμαλισμός είναι μια άλλη εικόνα των νόμων αυτών." Ο Φυσικός νόμος νομίζω ότι δεν καθορίζεται από το φορμαλισμό που χρησιμοποιούμε για τη διατύπωσή του, δηλαδή το ΣF=ma είναι άλλο από το dp/dt=m dυ/dt;<br />6) Μήπως σε εξετάσεις ΦΥΣΙΚΗΣ ήταν καλύτερα να δοθεί η σχέση (γ) που συνδέει μέτρο στιγμιαίας επιτάχυνσης και μέτρο ταχύτητας στην ίδια θέση και να τους ζητηθεί σε αντιστοίχιση με τη γνωστή σχέση ταχύτητας-απομάκρυνσης να εξάγουν το φυσικό περιεχόμενο της σχέσης;<br />Αλλά όπως διάβασα και σε κάποιο άλλο σχόλιο, τα θέματα βγαίνουν μαύρη νύχτα και οι θεματοδότες είναι εξαντλημένοι...<br />Θοδωρής ΠαπασγουρίδηςΘοδωρής Παπασγουρίδηςhttps://www.blogger.com/profile/17235658917276213461noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-59453968785747432602009-05-30T20:13:44.498+03:002009-05-30T20:13:44.498+03:00Αντιμετώπισα την ίδια λύση(γενικευμένος νόμος Νεύτ...Αντιμετώπισα την ίδια λύση(γενικευμένος νόμος Νεύτωνα για σύστημα τροχαλία -σώμα) σε εξέταση μαθητή με ειδικές ανάγκες,και μέχρι σήμερα τριγύριζε η απορία στο κεφάλι μου αν ήταν λάθος κατι που εμένα προσωπικά μου φάνηκε σχεδόν ευφυές!Ευχαριστώ που μου δείξατε τον δρόμο να λύσω την απορία μου.Επίσης θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση σε σχέση με το θέμα 2.3: Εμένα μου φάνηκε το πιο έξυπνο θέμα των φετινών παννελληνίων και αυτό γιατί α)Εδειξε την πνευματική "αγκύλωση" που παθαίνουν τα παιδιά όταν χρησιμοποιούν στις ασκήσεις τους συνέχεια έναν τύπο (u^2=ω^2(Α^2-Χ^2) χωρίς να έχουν καταλάβει οτί προκύπτει από την αρχη διατήρησης ενέργειας ταλάντωσης. β)Φανέρωσε ότι τα παιδιά χρησιμοποιούν μηχανιστικά τους τύπους χωρίς να αναγνωρίζουν την ομορφιά τους και την κομψη τους ιδιότητα να πλάθονται και να δίνουν άλλα αποτελέσμστα κάθε φορά.Δηλ. η ενέργεια ταλάντωσης δεν είναι μόνο η 1/2 DA^2 αλλά και η 1/2mUmax^2.γ) Οι τύποι δεν είναι μονο εργαλεία για να λύνεις ασκήσεις αλλα αποτελέσματα φυσικών νόμων, που ο μαθηματικός τους φορμαλισμός είναι μια άλλη εικόνα των νόμων αυτών.Kaitihttps://www.blogger.com/profile/17033354436342300015noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-986760563427614272009-05-29T14:48:53.151+03:002009-05-29T14:48:53.151+03:00Απίθανο το βρίσκω (χωρίς να το αποκλείω) η σύμπτωσ...Απίθανο το βρίσκω (χωρίς να το αποκλείω) η σύμπτωση στην άσκηση και στην έμπνευση των θεματοδοτών με όσα βοηθήματα έχουν παρόμοια ή αυτούσιο θέμα. Ενδέχεται να έχουν κάποια κοινή πηγή.<br />Από το άλλο μέρος δεν υπάρχει απαγορευτικό να μπουν στις εξετάσεις δημοσιευμένα θέματα ή κάνω λάθος;<br />Σιγά μην μας ακούσουν παραέξω.<br />Μόνο καθιερωμένα βοηθήματα θα κάνουν τζίρο; <br />Ας μοιραστεί ο τζίρος.<br />Μπορεί το ΥΠΕΠΘ να τον σταματήσει αύριο κιόλας.<br />Ένα πρώτο βήμα θα ήταν η διδασκαλία του χρόνου από κάποιο άλλο (από τα τρία εγκριθέντα) πολαπλού βιβλίου με ταυτόχρονη τροποποίηση ύλης, και κυρίως την αποστολή τον Σεπτέμβριο του 2009 υποστηρικτικού υλικού από άλλες 100-200 ασκήσεις και αποσαφήνηση τι δεν μπορεί να μπει σε εξετάσεις, όπως π.χ. κύμα με αρχική φάση, κύμα που πάει αριστερά, ΚΛΠ ΚΛΠ ΚΛΠ <br />Όλα τα άλλα είναι σε δουλειά να βρισκόμαστε. <br />Η επιστήμη μας έγινε προ αμνημονεύτων χρόνων και λίγο εμπόριο (όπως δυστυχώς κάθε άλλη επιστήμη) - εξάλλου και η εκκλησία μνημονεύει (και φροντίζει) υπερ των ψαλλόντων και ιεροργούντων εν τω ναώ τούτω- <br />Η Φυσική γενικής δεν αποτελεί επιστήμη, και μάλιστα σύγχρονη;<br />Γιατί για αυτή δεν νοιάζεται κανείς, κανένα σχόλιο, δεν έχει φαίνεται εμπορική αξία.<br />Γιατί να μην μάθουμε ποιά βοηθήματα είχαν σαν το 4ο θέμα, μήπως έτσι τα καίμε για του χρόνου;Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-60600346757635172902009-05-29T14:11:31.341+03:002009-05-29T14:11:31.341+03:00Ο Διονύσης, απαντώντας στον "ανώνυμο των 4.43", γρ...Ο Διονύσης, απαντώντας στον "ανώνυμο των 4.43", γράφει: "<I>...Από πού προκύπτει και είναι δεδομένο ότι η γωνιακή επιτάχυνση παραμένει σταθερή και άρα αν την βρω τη στιγμή που φτάνει να απέχει R από τον άξονα, τόση θα είναι σε όλη τη διάρκεια της κίνησης;...</I>"<br /><B>Παρακαλώ για την άποψή σας:</B>Και στην "ορθόδοξη" λύση θεωρούμε ότι οι επιταχύνσεις των δυο σωμάτων είναι σταθερές, χωρίς να χρειάζεται να το αναλύσουμε περαιτέρω (Προφανώς, επειδή οι δυνάμεις και οι ροπές είναι σταθερές).<br />Γιατί λοιπόν να χρειάζεται στη δεύτερη λύση ν.δ.ο. η επιτάχυνση είναι σταθερή? Επειδή φαίνεται να μην είναι σταθερή η ροπή αδράνειας I?<br />Όπως έγραψε ο Διονύσης, στην "ορθόδοξη" λύση εφαρμόζουμε το ΘΝΜ σε ΤΥΧΑΙΑ ΘΕΣΗ, ενώ στη δεύτερη λύση, σε ΟΡΙΣΜΕΝΗ ΘΕΣΗ.<br /><br /><B>Το ερώτημα:</B> <br />1) Αν βρούμε την a σε ορισμένη θέση και <br />2) αν μπορούμε να τεκμηριώσουμε ότι η a είναι σταθερή (<I>μπορούμε άραγε στην περίπτωση του 4ου θέματος?</I>)<br />έχουμε το δικαίωμα να ισχυριζόμαστε ότι η επιτάχυνση a είναι η ίδια σε κάθε θέση?<br />Ποια η γνώμη σας?Βαγγέλης Κολτσάκηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-4634440937383963862009-05-29T13:23:11.006+03:002009-05-29T13:23:11.006+03:00ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ....
Σχεδόν αυτούσιο ...ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ....<br />Σχεδόν αυτούσιο το 4ο θέμα.<br />Μεγάλη διαφήμιση πάνω πάνω στην ιστοσελίδα της alfavita.Αντε τώρα του χρόνου να διδάξουμε ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο.<br />Είναι νόμιμο;<br />Είναι ηθικό;<br /><br />Συγνώμη συνάδελφε η λογοκρισία έκοψε το μέρος που θα μπορούσε να θεωρηθεί διαφήμιση.<br />Διονύσης ΜάργαρηςΔιονύσης Μάργαρηςhttps://www.blogger.com/profile/11918980095998765849noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-52501128451510546802009-05-29T13:19:17.229+03:002009-05-29T13:19:17.229+03:00θα συμφωνήσω με τους συναδέλφους για την προχειρότ...θα συμφωνήσω με τους συναδέλφους για την προχειρότητα επιλογής των θεμάτων. Το θέμα 4 υπάρχει σχεδόν αυτούσιο στο πολύ καλό βιβλίο ...<br /><br />Συνάδελφε συγνώμη για την λογοκρισία αλλά πέσαμε σε διαφήμιση απαγορευμένη.<br />Διονύσης ΜάργαρηςΓκότσης Θανάσηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-16939354340506183862009-05-29T13:12:33.208+03:002009-05-29T13:12:33.208+03:00Για τον ανώνυμο των 4.43
"Μπορείτε να αποδείξετε ο...Για τον ανώνυμο των 4.43<br />"Μπορείτε να αποδείξετε οτι για μια στιγμή η Ι δεν είναι όσο λέει ο μαθητής; Αρα είναι σωστό για εκείνη τη στιγμή; Και επομένως το αγων μπορεί να υπολογιστεί τότε. Αλλάζει από σημείο σε σημείο η αγων; Όχι. Είναι σαν να ξέρω οτι μια κίνηση είναι ομαλά επιταχυνόμενη και να βρίσκω την επιτάχυνση για μια στιγμή, άρα ξέρω την επιτάχυνση συνολικά. "<br />Από πού προκύπτει και είναι δεδομένο ότι η γωνιακή επιτάχυνση παραμένει σταθερή και άρα αν την βρω τη στιγμή που φτάνει να απέχει R από τον άξονα, τόση θα είναι σε όλη τη διάρκεια της κίνησης;<br />Για περισσότερη ανάλυση δείτε την τελευταία ανάρτηση....<br />Για τον ανώνυμο των 11.41 π.μ.<br />Προφανώς και πρέπει να έχεις καταλάβει ότι πολιτική του blog δεν είναι η διαφήμιση. Συμφωνώ μαζί σου ότι είναι κάτι που δεν πρέπει να γίνεται και για το λόγο αυτό θα διαγράψω τα σχόλια που αναφέρουν βιβλία συγγραφέων με τίτλους και τα οποία θα μπορούσαν να θεωρηθούν διαφήμιση.Διονύσης Μάργαρηςhttps://www.blogger.com/profile/11918980095998765849noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-54374383574923923852009-05-29T11:41:44.545+03:002009-05-29T11:41:44.545+03:00Εκείνο που με βγάζει από τα ρούχα μου, συνάδελφοι ...Εκείνο που με βγάζει από τα ρούχα μου, συνάδελφοι είναι που κάποιοι διαφημίζουν συγκεκριμένα βιβλία-"βοηθήματα" μέσα από δήθεν σχολιασμό στο παρόν μπλόγκ. Το έκανε και το alfavita, αλλά εκείνο τουλάχιστον δεν το κάνει "γκρίζα". Προτείνω λοιπόν στο διαχειριστή του παρόντος μπλογκ, αν διαπιστώσει τέτοιου είδους διαφήμιση, να τα διαγράφει πάραυτα. Καταντήσαμε την Επιστήμη που αγαπάμε και υπηρετούμε χρόνια "οίκο εμπορίου".Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-24923396622683389752009-05-29T04:43:38.059+03:002009-05-29T04:43:38.059+03:00Γιατί, συνάδελφοι; Μπορείτε να αποδείξετε οτι για ...Γιατί, συνάδελφοι; Μπορείτε να αποδείξετε οτι για μια στιγμή η Ι δεν είναι όσο λέει ο μαθητής; Αρα είναι σωστό για εκείνη τη στιγμή; Και επομένως το αγων μπορεί να υπολογιστεί τότε. Αλλάζει από σημείο σε σημείο η αγων; Όχι. Είναι σαν να ξέρω οτι μια κίνηση είναι ομαλά επιταχυνόμενη και να βρίσκω την επιτάχυνση για μια στιγμή, άρα ξέρω την επιτάχυνση συνολικά. Τι θα πει "ρισκάρω"; Είναι σωστό ή όχι; Πρέπει να είναι κι άλλα γραπτά σαν αυτό. Κάποιοι φροντιστές πρέπει να διδάσκουν το πρόβλημα εύρεσης του α σε συτηματα τροχαλίας-σώμα με αυτόν τον τρόπο. Μου φαίνεται απίθανο να σκέφτηκε ο μαθητής μόνος του το συγκεκριμένο τρόπο, πολύ "εξεζητημένος" μου φαίνεται. Έχει το πλεονέκτημα όμως οτι με μια σχέση "καθαρίζεις" το αγων. Πάντως και με παραγώγιση του Lολ βγαίνει επίσης. <br />Ανώνυμα γράφω, εφόσον είμαι βαθμολογητής, και δυστυχώς το Υπουργείο δεν άνοιξε το Φόρουμ επικοινωνίας μεταξύ Βαθμολογητών για τους Φυσικούς. Και δυστυχώς υπάρχουν, όπως είδα, προβλήματα σε λύσεις που δίνουν οι μαθητές, που απαιτούν συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων. Το διακύβευμα, το μέλλον των παιδιών, δε σηκώνει αναβολές.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-56966103734567986542009-05-29T01:22:24.328+03:002009-05-29T01:22:24.328+03:00Όποιος ανοίγει το pc βράδυ, χάνει την τρέχουσα ροή...Όποιος ανοίγει το pc βράδυ, χάνει την τρέχουσα ροή των εξελίξεων. Έστω και ετεροχρονισμένα θα πω τη γνώμη μου:<br />1) Προς το μαθητή: Νομίζω ότι στην χειρότερη για εσένα περίπτωση θα χάσεις 2 μόρια. Σημαντικό ρόλο θα παίξει η εικόνα του υπόλοιπου γραπτού σου. Αν αυτό περιέχει σωστά δομημένες (και φαντάζομαι έτσι είναι)τις όποιες έννοιες φυσικής σας ζήτησαν(δηλαδή στιγμιότυπο και σύνθετη κίνηση), οι διορθωτές θα είναι επιεικείς με τη ΜΗ απόδειξη...Επίσης καθοριστικό θα είναι και το πως διαπραγματεύεσαι τα υπόλοιπα ερωτήματα του ίδιου θέματος<br />2) Σχετικά με την αναγκαιότητα ή όχι της απόδειξης, θεωρώ ότι η απόδειξη είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ για δύο λόγους: α) Το όλο θέμα είναι κάτι κλασικό το οποίο αντιμετωπίζεται σχετικά εύκολα με συνδυασμό των Νόμων του Newton για μεταφορική και περιστροφική κίνηση. Το διαφορετικό θα πρέπει να τεκμηριώνεται, πόσο δε όταν μπορεί να βασίζεται σε λάθος παραδοχή...<br />Προφανώς ο Διονύσης έχει δίκιο στο ότι η ροπή αδράνειας του συστήματος είναι μεταβλητή αφού αλλάζει η απόσταση του σώματος m από τον άξονα περιστροφής του στερεού Π. Άλλο η στροφορμή υλικού σημείου ως προς άξονα, που έχει να κάνει με την απόσταση του ΦΟΡΕΑ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ από τον άξονα και άλλο η ροπή αδράνειας υλικού σημείου από τον άξονα, που έχει να κάνει με την ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ.<br />3) ΝΑΙ Σταύρο, στην κύλιση χωρίς ολίσθηση όταν χρησιμοποιείς στιγμιαίο άξονα περιστροφής νομίζω ότι πρέπει να το αποδεικνύεις, αλλιώς εμένα μου μοιάζει ΦΙΓΟΥΡΑΤΖΙΔΙΚΗ επίδειξη ΟΧΙ γνώσεων, αλλά απλά ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ.<br />Όταν κάτι μπορείς να το κάνεις ΑΠΛΑ ποιος ο λόγος να το αλλάζεις;<br />Εγώ στο Doppler και την ανάκλαση χρησιμοποίησα κάτι γιατί ΔΕΝ ΕΝΔΕΙΚΝΥΤΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ.<br />Αν υπήρχε ΑΛΛΟΣ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΡΟΠΟΣ να είσαι σίγουρος πως θα το προτιμούσα. Στην επικριτική κριτική του κύριου Κουντούρη, αντέταξα το τι προτείνει εκείνος στους μαθητές του (άσχετα αν δεν έλαβα ποτέ απάντηση)<br />4)Πάμε τώρα στην ουσία: Όταν προτείνουμε κάτι στους μαθητές που μας εμπιστεύονται την προετοιμασία τους για τις εξετάσεις, θα πρέπει να είμαστε ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ. Όταν εγώ σχολείο τους προτείνω μια λύση θα πρέπει να μπορώ να την τεκμηριώσω,<br />ειδάλλως λογικές εγώ να το πω να ΦΑΝΩ ΜΑΓΚΑΣ είναι καταστροφικές για τα παιδιά. Στο συγκεκριμένο είναι ΛΑΘΟΣ ο υπολογισμός της ροπής αδράνειας: Ι=MR^2+mR^2, πως να το κάνουμε; Μπορείς να μάθεις στο μαθητή να χρησιμοποιεί τη γενικευμένη μορφή του Νόμου για στιγμιαία ροπή αδράνειας; Αν όχι, τότε ποιος ο λόγος να ρισκάρεις το αποτέλεσμα, όταν υπάρχει ΤΡΟΠΟΣ ΑΠΛΟΣ;<br />Θοδωρής ΠαπασγουρίδηςΘοδωρής Παπασγουρίδηςhttps://www.blogger.com/profile/17235658917276213461noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-40762919694168843202009-05-28T16:38:39.609+03:002009-05-28T16:38:39.609+03:00Αγαπητέ υποψήφιε
δεν μπορείς να πάρεις από καθηγητ...Αγαπητέ υποψήφιε<br />δεν μπορείς να πάρεις από καθηγητή σίγουρη απάντηση σε τέτοια ερώτηση (για το πόσα μόρια θα σου κόψουν).<br />Οποιοσδήποτε το τολμήσει, θα πρέπει πρώτα να έχει δει το τι ακριβώς έχεις γράψει (για να ελέγξει τι και πώς τεκμηριώνεις, τι ισχυρίζεσαι και τι τελικά αποδεικνύεις). <br />Με άλλα λόγια, να έχει δει το γραπτό σου. Και αυτό δεν μπορούν να το δουν παρά μόνον οι δυο άγνωστοι βαθμολογητές.<br /><br />Επιπρόσθετα, το αν και πόσες μονάδες θα κοπούν, εξαρτάται από τις οδηγίες που δίνονται στα βαθμολογικά κέντρα, ιδιαίτερα για τέτοια θέματα με αμφισβητούμενες λύσεις.<br /><br />Συνέχισε λοιπόν τις εξετάσεις σου, απόλαυσε τις διακοπές σου και περίμενε, όπως όλοι, τα αποτελέσματα.<br /><br />Καλή συνέχεια στις σπουδές σου.Βαγγέλης Κολτσάκηςhttp://ek.based.grnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-30834154122229565462009-05-28T15:33:52.810+03:002009-05-28T15:33:52.810+03:00Οχι γιατί απλά εγραψα τη σχέση.Γιατί βγαίνει σωστό...Οχι γιατί απλά εγραψα τη σχέση.Γιατί βγαίνει σωστό αποτέλεσμα όμως αμα είναι λάθος. Πόσο λέτε να μου κόψουν; Ολο;Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-9088764064032332472009-05-28T14:55:52.453+03:002009-05-28T14:55:52.453+03:00Αγαπητέ υποψήφιε, το έγραψες στο γραπτό σου αυτό π...Αγαπητέ υποψήφιε, το έγραψες στο γραπτό σου αυτό που αναφέρεις?<br /><br />Αλλά. φοβάμαι πως όποιες απαντήσεις και να πάρεις εδώ, η αγωνία σου θα διαρκέσει ως την ανακοίνωση των βαθμολογιών.Βαγγέλης Κολτσάκηςhttp://ek.based.grnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-50361305060033406192009-05-28T14:06:47.900+03:002009-05-28T14:06:47.900+03:00Σας παρακαλώ απαντείστε μου γρήγορα γιατί έχω αγων...Σας παρακαλώ απαντείστε μου γρήγορα γιατί έχω αγωνία. Εγώ σκέφτηκα οτι αν το σώμα είναι επάνω δηλαδή όταν φτάσει επάνω θα έχει ροπή αδράνειας Iολ=MR^2+m^2. Αφού είναι σταθερή η αγ, έτσι δεν είναι γιατί να μην ισχύει και σε άλλες θέσεις του σώματος το ίδιο αγ;Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-36532553150621635892009-05-28T13:54:33.449+03:002009-05-28T13:54:33.449+03:00Διονύση,
περιμένω κι εγώ με αγωνία την ανάρτηση. Δ...Διονύση,<br />περιμένω κι εγώ με αγωνία την ανάρτηση. Δεν νομίζω ότι παίζει ρόλο η μετακίνηση του σώματος γιατί δεν παίρνουμε ποτέ υπόψη το μήκος του (αβαρούς) νήματος. Να θυμίσω ότι σε παλαιότερη ανάρτηση του Θοδωρή για το Doppler με ανάκλαση σε εμπόδιο πάλι χρησιμοποιούσαμε μια μέθοδο που δίνει το σωστό αποτέλεσμα, χωρίς βέβαια απόδειξη της ορθότητάς της. Είχε μάλιστα προκύψει σχετική διαφωνία. Στην περίπτωση διπλής τροχαλίας όπου σε διαφορετικές αποστάσεις από τον άξονα εξαρτώνται μέσω αβαρών νημάτων δύο σώματα ίσου βάρους, το "προς τα πού θα κινηθεί το σύστημα" απαντιέται εύκολα με τη θεώρηση του Ιολ και με αρκετό κόπο με αναλυτική προσέγγιση μέσω τριών εξισώσεων για τον 2ο νόμο του Νεύτωνα (ήταν 2ο θέμα σε πανελλαδικές,...δεν θυμάμαι πότε). <br />Μην την καθυστερήσεις την ανάρτηση!<br />Φιλικά, Σ.Π.Σταύρος Πρωτογεράκηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-65680210545907503012009-05-28T13:37:13.988+03:002009-05-28T13:37:13.988+03:00Διονύση, εννοείς το ότι μεταβάλλεται η απόσταση τη...Διονύση, εννοείς το ότι μεταβάλλεται η απόσταση της m από τον άξονα περιστροφής?<br />Η ανάρτησή σου θα έχει ενδιαφέρον!<br />Να δούμε επιτέλους πότε θα "τα μάθουμε" αυτά τα στερεά!Βαγγέλης Κολτσάκηςhttp://ek.based.grnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-67767128057270696112009-05-28T13:08:01.106+03:002009-05-28T13:08:01.106+03:00Λυπάμαι αγαπητέ υποψήφιε.
Και λυπάμαι πραγματικά γ...Λυπάμαι αγαπητέ υποψήφιε.<br />Και λυπάμαι πραγματικά γιατί δεν φταις εσύ. Φταίνε αυτοί που σου είπαν να το κάνεις.<br />Δυστυχώς η απάντησή σου είναι λάθος.<br />Ξέρω- ξέρω βγάζει σωστό αποτέλεσμα, αλλά με την βοήθεια ενός λάθους, στον υπολογισμό της ροπής αδράνειας!!!<br />Έχω στα σκαριά μια ανάρτηση πάνω στο θέμα, γιατί το είδα στο Βαθμολογικό. Μόλις βρω ευκαιρία θα το αναρτήσω.<br />Βέβαια το ερώτημα πιάνει 5 μόρια και δεν πρόκειται να τα χάσεις όλα. Ίσως ... να μην χάσεις και τίποτα... Ελλάδα είναι εδώ.Διονύσης Μάργαρηςhttps://www.blogger.com/profile/11918980095998765849noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-41887632958471916162009-05-28T13:01:54.272+03:002009-05-28T13:01:54.272+03:00Θεώρησες ότι έχεις 1 στερεό, πήρες τη ροπή αδράνει...Θεώρησες ότι έχεις 1 στερεό, πήρες τη ροπή αδράνειάς του ως προς τον άξονα περιστροφής (παραμένει σταθερή), πήρες τις ροπές όλων των εξωτερικών δυνάμεων (σταθερή ποσότητα) και εφάρμοσες το θεμελιώδη νόμο της μηχανικής για τη στροφική κίνηση.<br />Μια χαρά φαίνεται!<br />------------------------------------<br />Εγώ, έτσι πως έχουν γίνει τα πράγματα, αν στη λύση του ο μαθητής έδειχνε ότι καταλαβαίνει τι κάνει, θα του 'δινα (ή, σωστότερα, θα έπαιρνε) όλα τα μόρια.<br />Εσείς???Βαγγέλης Κολτσάκηςhttp://ek.based.grnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2059311189292697055.post-8496770484156990312009-05-28T12:51:09.433+03:002009-05-28T12:51:09.433+03:00Να ρωτήσω κάτι: Εγώ στο 4ο θέμα βρήκα την επιτάχυν...Να ρωτήσω κάτι: Εγώ στο 4ο θέμα βρήκα την επιτάχυνση ως εξής:<br />Στ=Ι.αγ. Πήρα όλο το σύστημα των σωμάτων σαν ένα. Άρα: F.2R-mg.R=(MR^2+mR^2).αγ. Και μετά βρήκα την αcm=αγ.R. Βγήκε αcm=1 m/s^2. Κάποιοι καθηγητές μου είπαν οτι είναι λάθος τρόπος. Γιατί όμως βγαίνει σωστό αποτέλεσμα; Θα το κόψουν όλο;Anonymousnoreply@blogger.com