Διαθέτουμε ένα ομογενή κύλινδρο μάζας m=20kg και ακτίνας
R=0,5m, τον οποίο προσαρμόζουμε σε ένα δοκάρι, μάζας Μ=40kg και μήκους ℓ= 1m,
στο οποίο έχουμε δημιουργήσει μια εγκοπή, όπως στο σχήμα:
Έτσι κατασκευάζουμε έναν
«οδοστρωτήρα» τον οποίο τοποθετούμε σε ένα κεκλιμένο επίπεδο, με γωνία κλίσεως
θ=30ο.
Το κέντρο μάζας Κ της
δοκού απέχει από το άκρο Α απόσταση (ΑΚ)=0,3m. Αφήνουμε ελεύθερο το σύστημα, το
οποίο αρχίζει να κινείται προς τα κάτω με τον κύλινδρο να κυλίεται και να
διανύει απόσταση 2m σε χρονικό διάστημα 2s.
Δίνονται η ροπή αδράνειας
του κυλίνδρου ως προς τον άξονα περιστροφής του Ι= ½ mR2, g=10m/s2
ενώ να θεωρείστε ότι ημθ=0,5 και συνθ=0,87.
i)
Να υπολογίσετε την επιτάχυνση του άξονα του κυλίνδρου, καθώς και την γωνιακή
του επιτάχυνση.
ii)
Να υπολογίσετε την τριβή που θα ασκηθεί στη δοκό, στο άκρο της Α.
iii)
Να βρεθεί η δύναμη που δέχεται η δοκός από τον άξονα του κυλίνδρου στο άκρο της
Ο.
iv)
Ποιο στερεό, ο κύλινδρος ή η δοκός συνεισφέρει περισσότερο στο «στρώσιμο» του
δρόμου;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου