Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου 2011

Σκληρός ή μαλακός προφυλακτήρας;

ΘΕΜΑ Β΄

Ο προφυλακτήρας ενός αυτοκινήτου συμπεριφέρεται σαν ιδανικό ελατήριο σταθεράς k. Το αυτοκίνητο κινούμενο με ταχύτητα υ, προσπίπτει σε κατακόρυφο τοίχο. Τι είναι προτιμότερο, για την ασφάλεια του οδηγού, η σταθερά k να έχει τιμή:
α) k1=30.000Ν/m     β) k2= 60.000Ν/m
Να δικαιολογήστε την απάντησή σας.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας. Εαν παρουμε ενα ελατηριο σε οριζοντιο δαπεδο και τοποθετησουμε ενα σωμα διπλα του ( οχι να το δεσουμε) και το σπρωξουμε ωστε να συμπιεσθει το ελατηριο , γιατι το σωμα θα χασει την επαφη του στη θεση φυσικου μηκους; Και εαν παρουμε ενα ελατηριο μονο του και κανουμε το ιδιο ( το συσπειρωσουμε) θα σταματησει στη θεση φυσικου μηκους η θα ταλαντωθει; ( Αν μπορειτε να μου πειτε και για τη περιπτωση ενος ιδανικου ελατηριου και ενος πραγαμτικου) Σαςευχαριστω πολυ. Καλες γιορτες.

Διονύσης Μάργαρης είπε...

Το ιδανικό ελατήριο, δεν έχει μάζα και όταν αποκτά το φυσικό μήκος του, δεν υπάρχει λόγος να τεντωθεί εκτός και αν του ασκηθεί μια δύναμη.
Το πραγματικό ελατήριο, έχει μάζα, συνεπώς λόγω αδράνειας θα ταλαντωθεί και αυτό...