Από τον συνάδελφο Βαγγέλη Κουντούρη μια (δύσκολη) άσκηση που είχε προαγγελθεί από παλιά…. Να τον ευχαριστήσω για την προσφορά του.
Ηχητική πηγή Π παράγει ήχο συχνότητας f και κινείται ευθύγραμμα ομαλά με ταχύτητα τ προς ανακλαστική επιφάνεια Ε που επίσης κινείται ευθύγραμμα ομαλά προς την πηγή με ταχύτητα u.
Ανάμεσα στην πηγή και την ανακλαστική επιφάνεια βρίσκεται παρατηρητής Α που κινείται ευθύγραμμα ομαλά προς την ανακλαστική επιφάνεια με ταχύτητα υ.
Να βρεθεί η συχνότητα που αντιλαμβάνεται ο παρατηρητής για τον, από ανάκλαση στην ανακλαστική επιφάνεια, ήχο που ακούει.
Δίδεται η ταχύτητα διάδοσης του ήχου c και ότι οι ταχύτητες της πηγής, του παρατηρητή και της επιφάνειας βρίσκονται πάνω στην ίδια ευθεία που είναι κάθετη στην ανακλαστική επιφάνεια.
3 σχόλια:
Κύριε Κουντούρη,
σας ευχαριστώ για την ανάρτηση, την οποία μόλις τώρα είδα.
Υπόσχομαι να τη μελετήσω με ιδιαίτερη προσοχή μόλις βρω τον απαραίτητο χρόνο.
Σίγουρα πάντως τέτοιες δημοσιεύσεις, σε εμάς τους νεότερους, είναι ιδιαίτερα χρήσιμες.
Επιτρέψτε μου όμως ξανά την ερώτηση:
Αν ζητηθεί σε πανελλήνιες ένα τέτοιο ερώτημα, πράγμα όχι απίθανο (εκτός και αν υπάρξει συγκεκριμένο πλαίσιο του τι μπορεί να ζητηθεί και τι όχι), περιμένετε από μαθητές αυτή τη λύση; Στην απάντηση με τον υποθετικό παρατηρητή και την υποθετική πηγή, εσείς τι θα κάνατε ως προς τη βαθμολόγηση;
Θοδωρής Παπασγουρίδης
Κύριε Κουντούρη,
Δεν πρόλαβα να ασχοληθώ με την ανάρτησή σας διότι στο λίγο ελεύθερο χρόνο που έχω, λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων, ασχολούμαι με τη μελέτη της φθίνουσας ταλάντωσης και τη συζήτηση που γίνεται γύρω από αυτή, την οποία και ελπίζω να παρακολουθείτε.
Μέσα από αυτή την ενασχόληση συνειδητοποίησα αρκετά πράγματα, τα οποία περικλείονται σε μια φράση του κυρίου Μαχαίρα:
«Σήμερα υπάρχει μια ασκησιολογία χωρίς διδακτική ηθική και που δεν εξοπλίζει τα παιδιά με φαινόμενα….»
Σαν αποτέλεσμα αυτού θεωρείστε την ερώτησή μου στο 1ο σχόλιο σα να μην υπάρχει. Δεν την αφαιρώ διότι θέλω να μείνει και να μου θυμίζει τη λανθασμένη συλλογιστική μου.
Δεν προσφέρει τίποτα ουσιαστικό στους μαθητές η λύση που προτείνω….
Προφανώς επειδή η δική σας πρόταση ξεφεύγει από τα όρια των απαιτήσεων που μπορεί να έχουμε από τους μαθητές, συμφωνώ ότι τέτοια ερωτήματα όπως της ανάκλασης του ήχου σε κινούμενη επιφάνεια δεν προσφέρουν σε γνώσεις Φυσικής….
Σας ευχαριστώ άλλη μια φορά για την ανάλυση του θέματος.
Θοδωρής Παπασγουρίδης
fανακλ.επιφ.=(c+u)fπηγης/c-u (1)
fπαρ.=(c+u)fανακλ.επιφ./(c-u) (1)=>
fπαρ.=[(c+u)^2]fπηγης/(c-u)^2
Δημοσίευση σχολίου