Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου 2009

Επίπεδο δυσκολίας ανάρτησης.

.
Έλαβα ένα μήνυμα από την Κρήτη με μια πρόταση. Επειδή οι μαθητές βλέποντας τις αναρτήσεις δεν μπορούν να ξέρουν αν μια άσκηση είναι εύκολη ή πολύ δύσκολη και μπορεί να παρασυρθούν ή να απογοητευτούν, να υπάρχει μια κατάταξη των αναρτήσεων σε επίπεδο δυσκολίας. Βρίσκω την πρόταση σωστή και για το λόγο αυτό γίνεται η κατανομή των αναρτήσεων κατά επίπεδο δυσκολίας, όπου στο επίπεδο 1 είναι οι ευκολότερες, ενώ στο άλλο άκρο, στο επίπεδο 5, κατατάσσονται οι αναρτήσεις οι οποίες απευθύνονται μόνο σε καθηγητές.
Ελπίζω έτσι τα πράγματα να γίνονται περισσότερο χρήσιμα. Στην αριστερή μπάρα λοιπόν, μπορείτε να επιλέξτε το επίπεδο δυσκολίας που επιθυμείτε να δείτε.
Πρέπει πάντως να τονισθεί ότι ο χαρακτηρισμός αυτός είναι υποκειμενικός και σαν τέτοιος πρέπει να αντιμετωπίζεται.

Διονύσης Μάργαρης.
.

7 σχόλια:

george είπε...

μπορώ να ρωτήσω κατι στη βιολογία κατεύθυνσης;

Διονύσης Μάργαρης είπε...

Αν εννοείς κάτι που έχει να κάνει με γνώσεις Βιολογίας, δυστυχώς δεν θα μπορούσα να απαντήσω.

Νίκος Ανδρεάδης είπε...

Ο χαρακτηρισμός των αναρτήσεων κατά επίπεδο δυσκολίας είναι καλή ιδέα διότι μερικές ασκήσεις είναι ιδιαίτερα δύσκολες.

Με τη ευκαιρία να διατυπώσω μια απορία που μου δημιουργήθηκε διαβάζοντας το ειδικό θέμα:
"Δυναμική στερεού που στρέφεται γύρω από σταθερό άξονα ο οποίος δεν περνά από το κέντρο μάζας του."

Όταν ένα στερεό στρέφεται γύρω από σταθερό άξονα ο οποίος δεν περνά από το κέντρο μάζας του, ο φορέας της συνισταμένης δύναμης διέρχεται από το κέντρο μάζας, είτε η κίνηση είναι επιταχυνόμενη στροφική είτε ομαλή στροφική;

Ανώνυμος είπε...

Θα ήθελα μια μελέτη στο πρόβλημα 4.58 του σχολικού βιβλίου στην περίπτωση που η σκάλα ολισθαίνει.

Διονύσης Μάργαρης είπε...

Για τον Νίκο.
Από τον ορισμό του κέντρου μάζας μπορούμε να θεωρούμε ότι στο κέντρο μάζας ασκούνται όλες οι ασκούμενες στο σώμα δυνάμεις. Αυτό δεν σημαίνει ότι πραγματικά περνάνε από το cm, αλλά έχουμε την δυνατότητα να αντικαταστήσουμε μια δύναμη, που δεν περνά από εκεί, με μια άλλη που να περνά από το cm και ένα ζεύγος δυνάμεων.
Πολύ αφηρημένο φαίνεται;

Διονύσης Μάργαρης είπε...

Για τον ανώνυμο;
Τι ακριβώς προβληματισμό έχετε πάνω στο θέμα, τον οποίο θέλετε να ξεδιαλύνετε;

Ανώνυμος είπε...

Αντί για σκάλα να έχουμε μια ράβδο και να θεωρήσoυμε την κίνηση σύνθετη. Μια μεταφορική και μια στροφική κίνηση περί άξονα που διέρχεται από το κέντρο μάζας. Τη χρονική στιγμή που η ράβδος σχηματίζει γωνία φ με το έδαφος καθώς ολισθαίνει να βρούμε τις ταχύτητες του κ.μ και των σημείων επαφής με τον τοίχο και το έδαφος.
Να βρούμε ακόμη την κεντρομόλο και την επιτρόχιο επιτάχυνση του κέντρου μάζας.
Τις τιμές των παραπάνω μεγεθών τη στιγμή που η ράβδος γίνεται οριζόντια (έδαφος).