Το Σάββατο 19/4 απευθυνόμενος στους μαθητές μου και αναφερόμενος σε μια συζήτηση που έγινε την προηγούμενη στην τάξη, έγραψα το άρθρο Οδηγίες προς ναυτιλομένους... για το ποιες Ασκήσεις πρέπει να προσέξουν. Τόνιζα επίσης ότι στο τελευταίο χρονικό διάστημα να μην ασχοληθούν προσπαθώντας να λύσουν δύσκολες Ασκήσεις.
Χθες διάβασα ένα άρθρο που απευθύνεται σε συναδέλφους, από τον συνάδελφο Γιώργο Παναγιωτακόπουλο με παρόμοιο θέμα. Προτείνω στους συναδέλφους να το διαβάσουν.
Στο ίδιο Blog όμως διάβασα και μια πολύ καλή και σύντομη ανάλυση για το Φαινόμενο Doppler… Αυτό θα το συνιστούσα σε καθηγητές και σε μαθητές να το μελετήσουν.
Με αφορμή τα όσα γράφει ο συνάδελφος, ας δούμε ένα παράδειγμα.
Ένα τραίνο κινείται με ταχύτητα υ1=20m/s σε ευθύγραμμο δρόμο και έχει σειρήνα που παράγει ήχο συχνότητας fs=3600Ηz. Αν η ταχύτητα του ήχου στον αέρα είναι υ=340m/s, να βρεθούν:
Α) Το μήκος κύματος που εκπέμπεται από την πηγή, όταν είναι ακίνητη.
Β) Η συχνότητα και το μήκος κύματος του ήχου που ακούει:
- Ο παρατηρητής Α που βρίσκεται ακίνητος στην άκρη των γραμμών.
- Ο παρατηρητής Β που είναι πάνω στο τραίνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου