Πέμπτη, 8 Μαΐου 2008

Για αυτούς που ήρθαν, αλλά και για αυτούς που απουσιάζουν…

.
Πάνω σε ένα ερώτημα που έθεσε ο Νίκος στην τάξη και σε μια Άσκηση που ζήτησε να λύσουμε.

  1. Η ομογενής ράβδος του σχήματος έχει μάζα Μ=30kg, μήκος l =5m και μπορεί να στρέφεται γύρω από οριζόντιο άξονα, ο οποίος διέρχεται από το άκρο της Ο. Η ράβδος ισορροπεί οριζόντια, όταν δεθεί στο άκρο της Α, μέσω νήματος, το οποίο αφού το περάσουμε από τροχαλία μάζας m3=10kg και ακτίνας R=0,4m, κρεμάσουμε στο άλλο άκρο του σώμα Σ1 μάζας m1=5kg, το οποίο συνδέεται με δεύτερο νήμα με ένα άλλο σώμα Σ2 μάζας m2=2kg, το οποίο είναι δεμένο στο πάνω άκρο ενός κατακόρυφου ελατηρίου σταθεράς Κ=200Ν/m.
Α) Βρείτε την επιμήκυνση του ελατηρίου.
Β) Σε μια στιγμή κόβουμε το νήμα που συνδέει τα σώματα Σ12. Για αμέσως μετά το κόψιμο του νήματος, να βρεθούν:
  1. Η επιτάχυνση του σώματος Σ1.
  2. Η γωνιακή επιτάχυνση της τροχαλίας και της ράβδου.
  3. Η ενέργεια ταλάντωσης του σώματος Σ2.
Δίνονται οι ροπές αδράνειας ως προς τους άξονες περιστροφής τους, της τροχαλίας Ιcm= 1/2 mR2 και της ράβδου Ιcm= 1/3 Μl 2 και g=10m/s2.

Απάντηση:

.

2 σχόλια:

physiart είπε...

Πολύ καλή άσκηση Διονύση και γενικά όλα τα προβλήματα που έχεις στη σελίδα σου έχουν μία εξαιρετική φρεσκάδα. Μου άρεσε ο τίτλος: "Για αυτούς που ήρθαν, αλλά και για αυτούς που απουσιάζουν…" ;-)
Να είσαι πάντα καλά να γράφεις τόσο ωραία θέματα και να βοηθάς τους μαθητές σου.

Γιώργος Παναγιωτακόπουλος

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΜΑΡΓΑΡΗΣ είπε...

Σε ευχαριστώ για τα ευγενικά σου λόγια.
Δυστυχώς αυτή είναι μια δύσκολη περίοδο για να μπαίνεις σε μια τάξη και να βλέπεις ελάχιστους από τους μαθητές σου. Και να μην μπορείς να κάνεις τίποτα...
Και να ξέρεις ότι κατά βάθος ούτε οι μαθητές σου φταίνε ( ή τουλάχιστον αυτό ισχύει για τους περισσότερους).
Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να τους κατανοείς..