-------------------
Η ράβδος αφήνεται από την οριζόντια θέση και τη στιγμή που γίνεται κατακόρυφη έχει γωνιακή ταχύτητα ω=10rad/s.
Ο χρόνος που χρειάστηκε η ράβδος για να μετακινηθεί από την οριζόντια στην κατακόρυφη θέση είναι:
α) t<0.05π s, β) t=0.05π s, γ) t>0.05π s ;
6 σχόλια:
Νομίζω αγαπητέ συνάδελφε,
ότι το μπέρδεμα στην περίπτωση που αναφέρεις, γίνεται πιο έντονο επειδή οι μαθητές θεωρούν ότι η ράβδος εκτελεί ομαλά επιταχυνόμενη στροφική κίνηση, με σταθερή επιτάχυνση
α(γων)=3g/2l, ίση με την αρχική επιτάχυνση στην οριζόντια θέση. Το μπέρδεμα πηγάζει από το γεγονός ότι δυσκολεύονται να καταλάβουν ότι μια σταθερή δύναμη προκαλεί μεταβλητή ροπή.
Θα πρότεινα λοιπόν, με βάση τη στιγμιαία γωνιακή επιτάχυνση
α(γων)=3gημφ/2l, η οποία ελαττώνεται καθώς η γωνία φ μεταξύ ράβδου και κατακορύφου ελαττώνεται,
να ζητάμε σύγκριση του χρόνου κίνησης με την τιμή ρίζα(π/50), που προκύπτει από τη σχέση
θ=1/2 α(γων)t^2 για την ομαλά επιταχυνόμενη περιστροφική με α(γων)=3g/2l.
Θεωρώ ότι η ιδέα σου είναι φρέσκια και πρωτότυπη.
Με εκτίμηση
Θοδωρής Παπασγουρίδης
Αγαπητέ συνάδελφε Θοδωρή,
βρήκα την πρότασή σου πιο "παγιδευτική" για τους μαθητές και συνεπώς πιο ενδιαφέρουσα.
Σ' ευχαριστώ για την ιδέα σου.
Μ' εκτίμηση,
Θωμάς Ζωνιόπουλος
Οι εξετασεις δεν ειναι παγανα θηραματων, ούτε εμείς κυνηγοί.
Ακομη και στην ώρα της εξέτασης πρέπει να δίνονται έμμεσες οδηγίες στους διαγωνιζόμενους να ΜΗΝ πέσουν στην ενέδρα.
Οι πολύτιμες ασκήσεις του παρόντος αριστου ιστολογίου, κατά τη γνώμη μου, είναι για τη δική μας (των καθηγητών) καλυτέρευση, διάλυση δικών μας προβληματισμών και αποριών, και βέβαια για τη χρησιμοποίηση στη διδασκαλία.
Δεν είναι δίκαιο να γίνεται μάθημα για Α βαθμού δυσκολίας θέματα, και να προκύπτουν Α στο τετράγωνο θέματα.
Δεν κατανοώ το πνεύμα του ανώνυμου σχολίου (4.08). Προφανώς και δεν είμαστε κυνηγοί, ούτε οι μαθητές θηράματα. Κοινός στόχος όλων είναι να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να γράψουν το καλύτερο δυνατό στις εξετάσεις.
Αυτό για να γίνει πρέπει να τους βοηθήσουμε να ξεκαθαρίσουν σημεία της ύλης που μπερδεύουν. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, ο καθένας μας έχει τον τρόπο του και κρίνεται από τους ίδιους τους μαθητές του. Η πρότασή μου για τροποποίηση της ερώτησης αποσκοπεί στο ξεκαθάρισμα εννοιών και όχι στην παγίδευση μαθητών. Αυτό όσο αφορά το σχόλιό μου.
Ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων που ζητάμε είτε σε διαγωνίσματα τάξης, είτε σε προαγωγικές εξετάσεις πρέπει να υπερκαλύπτεται από το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων που κάναμε στην τάξη. Με απλά λόγια να μην υπερβαίνει τα 3/4 του βαθμού δυσκολίας των θεμάτων που διδάξαμε στον πίνακα. Επειδή όμως τα θέματα στις γενικές εξετάσεις δεν τα βάζουμε εμείς, πρέπει να εφοδιάσουμε τους μαθητές μας ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν και πιθανά θέματα που έχουν παγίδες.
Αν είχα τη δυνατότητα θα φρόντιζα τα θέματα στις φετινές εξετάσεις να μην έχουν σχέση με τις περσινές γελοιότητες και να απαιτούν περισσότερο φυσική σκέψη από τα άτολμα θέματα του 2007. Ένα ικανοποιητικό δείγμα ήταν, κατά τη γνώμη μου, τα θέματα του 2006.
Όσο αφορά δε τις δικές μου αναρτήσεις στο Blog, έχω αναφέρει ξανά, ότι δεν αποτελούν προτάσεις θεμάτων για εξετάσεις, αλλά θέματα που πρώτιστα ευχαριστούν εμένα, για αυτό και ορισμένα δεν τα αναφέρω στους μαθητές μου....
Θοδωρής Παπασγουρίδης
Είδα το
"πιο "παγιδευτική" για τους μαθητές"
στο δεύτερο σχόλιο του συνάδελφου Θωμά
και αυθόρμητα έγραψα ό,τι έγραψα.
Νομίζω, μπορεί να κάνω και λάθος, ότι όσο πιο νέοι στην ηλικία είμαστε, τόσοι πιο αυστηροί είμαστε.
Οσο τα χρόνια περνούν, βλέπουμε τους αγώνες των δικών μας βιολογικών παιδιών, τους αγώνες που δίνουν σκληρά για ένα όλο και πιο αβέβαιο αύριο με ανεργία γινόμαστε πιο φιλικοί στους μαθητές μας.
Το τί γίνεται στα Πανεπιστήμια σήμερα τα μαθαίνουμε σιγά σιγά.
Διανομή θεμάτων σε οικογενειακούς φίλους, σε κομματικά γνωστούς, αδιαφανή βαθμολόγηση κ.α.
Πάντα (δεν φαίνεται καθαρά στο προηγούμενο σχόλιο μου -του ανώνυμου των 4.08 π.μ.)ότι οι καλοί εξεταστές θα βρούν τρόπο να προϊδεάσουν για ένα δύσκολο σημείο, και όχι μπαμ και κάτω.
Δεν θυμάμαι πού είναι γραμμένο, ότι η διδασκαλία συνεχίζεται και την ώρα της εξέτασης.
Για τα περσινά θέματα, σκέφτηκα μερικές φορές μήπως κάοποιος επώνυμος είχε παιδιά που δεν τα κατάφερναν τόσο πολύ στη Φυσική, δεν πειράζει.
Μαζί μ' αυτά και άλλα παιδιά που τους έφεξε το 15 αντί 12, το 19 αντί για το 17.
Την ενέδρα πέρυσι την έστησαν οι μαθηματικοί.
Φαίνεται οι μαθηματικοί έχουν γερές προσβάσεις για ολοένα πιο δύσκολα θέματα, με ότι αυτό συνεπάγεται.
Ανωνυμος 4.08 πμ
Τώρα συνάδελεφε συμφωνούμε στα περισσότερα, ειδικά στο ότι "η διδασκαλία συνεχίζεται και την ώρα της εξέτασης".
Με την επισήμανση, ότι τα ιδιαίτερα εύκολα και χωρίς φαντασία θέματα στις εισαγωγικές, ευνοούν τους μέτριους και αδικούν τους καλούς. Δεν είναι δίκαιο να ισοπεδώνεται η προσπάθεια ενός φιλότιμου και ικανού μαθητή με θέματα που κάθε στοιχειωδώς διαβασμένος θα γράψει από 16 και πάνω. Δεν είναι σωστό ο ικανός να κρίνεται μόνο από πράξεις και αποστήθιση τύπων.
Αλλά ποιον απασχολεί η επιλογή των ικανών; Την εκάστοτε ηγεσία του ΥΠΕΠΘ την απασχολεί "να γράψουν καλά τα παιδιά", να μην υπάρχει γκρίνια, να γεμίσουν οι γκαρσονιέρες στην περιφέρεια....
Δυστυχώς σε αυτό ευθύνη φέρουν όλα τα πολιτικά κόματα, όπου ξεκινώντας από διαφορετική βάση όλα λαΐκίζουν σε σχέση με την εκπαίδευση.
Δημοσίευση σχολίου