Και κάποιες παρατηρήσεις-σχολιασμοί που συνοδεύονται από αντίστοιχες εφαρμογές από τον φίλο και συνάδελφο Θοδωρή Παπασγουρίδη, τον οποίο ευχαριστώ και από την θέση αυτή. Αναφέρονται σε τρία θέματα:
- Στροφορμή και κινητική ενέργεια.
- Διατήρηση μηχανικής ενέργειας και έργο στατικής τριβής.
- Χρόνος ταλάντωσης των σημείων των υπερβολών ακυρωτικής συμβολής.
.
3 σχόλια:
θοδωρή συγχαρητηρια κ παλι για την προσεγγιση των θεματων...
αν και βλέπω πρέπει να έκανες σκονάκι από ο.ε.φ.ε ; :p)
Κώστα καλησπέρα και χρόνια πολλά για τη γιορτή σου,
οι έξυπνες ιδέες είναι πάντα καλοδεχούμενες. Η ιδέα του χρόνου ταλάντωσης των σημείων στους κροσσούς απόσβεσης, πράγματι προέρχεται από τα θέματα της ΟΕΦΕ. Καλή ιδέα μια και λέγοντας 'ακίνητα σημεία ΜΕΤΑ τη συμβολή" μένουμε στο ακίνητα και ξεχνάμε το ΜΕΤΑ. Είμαι βέβαιος ότι θα το δούμε ως θέμα στις πανελλαδικές σε μερικά χρόνια... όπως με το 4ο θέμα στις επαναληπτικές του 2006, που ήταν θέμα της ΟΕΦΕ το 2004...
Αν θέλουμε όμως να τα κρίνουμε συνολικά θεωρώ ότι τουλάχιστον το 4ο ήταν θέμα για να γίνει ντόρος και αντίστοιχα διαφήμιση.
Προσωπικά διαφωνώ, θεωρώντας ότι υπάρχει ΛΑΘΟΣ, σε δύο θέματα:
1) Στην ερώτηση πολλαπλής επιλογής με την αμείωτη ηλεκτρική ταλάντωση, όπου ΔΕΝ διευκρινίζεται ότι αναφέρεται στις ΑΠΟΛΥΤΕΣ ΤΙΜΕΣ φορτίου και έντασης. Ο μαθητής διαβάζοντας φορτίο πυκνωτή καταλαβαίνει αλγεβρική τιμή: q=Qσυνωt...
2)Στην άσκηση με το στάσιμο ζητάει σε πόσο μήκος έχει δημιουργηθεί στάσιμο τη χρονική στιγμή t=0,2s.
Η ένσταση έγκειται στο ότι υποννοεί ότι δημιουργείται ΤΜΗΜΑΤΙΚΑ το στάσιμο, άρα
πως είναι δυνατό να περνά το τρέχον κύμα από το δεσμό; Το μοντέλο που δεχόμαστε θεωρεί ότι στο τμήμα της χορδής που δημιουργείται το στάσιμο, πραγματοποιείται συμβολή των κυμάτων με ΤΕΛΙΚΟ αποτέλεσμα την εμφάνιση του στάσιμου. Κατά τη μεταβατική περίοδο, χρόνο δημιουργίας του στάσιμου υπάρχει συμβολή χωρίς να έχουν σχηματιστεί ακόμα δεσμοί. Μετά το σχηματισμό παύει η διάδοση των κυμάτων, η ενέργεια παγιδεύεται, αφού εμφανίζονται οι δεσμοί.
Τουλάχιστον αυτό καταλαβαίνω εγώ.
Αν υπάρχει αντίθετη άποψη με ενδιαφέρον να τη διαβάσω...
Εύχομαι η επιτροπή φέτος με τα θέματα που θα επιλέξει να δείξει το σεβασμό που πρέπει στην προσπάθεια όλων μας.
Καλό βράδυ, το πρωινό ξύπνημα λόγω εξετάσεων με έχει διαλύσει.....
Ευχαριστώ θοδωρή για τις ευχές.
Με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο για το θέμα του στάσιμοΥ κύματος,άλλωστε σε προηγούμενη ανάρτηση είχε τεθεί παρόμοιο ζήτημα και πολύ σωστά είχε ξεκαθαριστεί ότι ανάμεσα από δύο σύγχρονες πηγές δεν μπορούμε να θεωρήσουμε πως σχηματίζεται στάσιμο κύμα για τους λόγους που αναφέρεις.
Το θέμα είναι αν το γνωρίζει η επιτροπή και οι μαθητές.Σε συζήτηση με κάποιους καθηγητες είχα έντονη αντιπαράθεση για το θέμα γιατί επιμένουν πως μπορούμε να θεωρήσουμε το αντίθετο.
Το 4ο θέμα πάντως το βρήκα ενδιαφέρον μιας και εξετάζει μια ευρεία γκάμα θεμάτων.
Εύχομαι καιγω πάντως φέτος να μην επαναληφθούν τα περσινά.
Δημοσίευση σχολίου