Δευτέρα, 27 Απριλίου 2009

Μια λύση, ένας προβληματισμός.

Από τον συνάδελφο Χρήστο Ασημακόπουλο έλαβα μια λύση πάνω στο 3ο θέμα των Επαναληπτικών εξετάσεων του 2004, που έρχεται σε αντίθεση με την διαδεδομένη λύση. Δείτε την πρόταση του συναδέλφου και πείτε μας την θέση σας.
------------------------
Καλημέρα σε όλους  και  ένα μεγάλο ευχαριστώ  γι΄αυτή τη δυνατότητα  που μου δίνετε.
 Διαβάστε την συνέχεια από ΕΔΩ
.
Και μια απάντηση σε ερώτημα του Αντώνη Βουζίκη από εδώ.

4 σχόλια:

Thodoris είπε...

Διονύση, πάλι θα διαφωνήσω με το χαρακτηρισμό της ανάρτησης.
Όπως είχαμε δείξει σε σχόλιο που δεν υπάρχει πια, η προτεινόμενη λύση του συναδέλφου είναι η σωστή. Αφού στην εκφώνηση λέει ξεκάθαρα η ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ του σημείου Κ δίνεται από τη σχέση...
πρέπει να λάβουμε υπόψη το πρόσημο του όρου 2Ασυν(2π(r1-r2)/2λ) και όχι να το λάβουμε σαν απόλυτη τιμή 2Α.
Εγώ στους μαθητές μου προτείνω τη λύση που αναφέρεται στην ανάρτηση, χωρίς τον παραμικρό ενδοιασμό. Στραβώνουν λίγο τα μούτρα τους, αλλά το κατανοούν.
Προτείνω βαθμό δυσκολίας 3.
Η αποροία μου είναι τι λύση έδωσε η επιτροπή θεμάτων; Είχαν στο μυαλό τους το πρόσημο ή δεν ήξεραν τι έδιναν; Φαντάσου η άσκηση να είχε δοθεί σε κανονική περίοδο....

Διονύσης Μάργαρης είπε...

H ανάρτηση αυτή από την αρχή απευθυνόταν στους καθηγητές, έβαζε έναν προβληματισμό, δεν υπάρχει λόγος να μπουν στο παιχνίδι οι μαθητές. Δεν είναι μια ακόμη άσκηση, που σαν τέτοια μπορεί να μελετηθεί από έναν μαθητή, αλλά μπήκε σαν προβληματισμός, πάνω σε ένα θέμα που είχε ήδη δημιουργηθεί.

Βουζίκης Αντώνης είπε...

Αφού το θέμα της ανάρτησης ειναι ο προβληματισμός, να θέσω και εγώ έναν:
Γιατί αφαιρώντας το "-"μπροστά απο την εξίσωση προσθέτουμε +π στη φάση και όχι -π ή +3π ή γενικά +(2κ+1)π με κ=0,+1,-1,+2,-2...;

Akis είπε...

Έχω βάλει κάτι συμπληρωματικό για επιβεβαίωση στο θέμα αυτό. Δείτε το Pdf που υπάρχει στο τέλος και το αρχείο της Mathematica.

http://ylikonet.ning.com/forum/topics/thhema-3-epanaleptikhon?xg_source=activity